Διαδρομές στη Φύση

Posted by superadmin 01/08/2018 0 Comment(s)

Η περιοχή των Κρυονερίων προσφέρεται για αποδράσεις μέσα στη φύση και εξερεύνηση των πλούσιων αξιοθεάτων και τοπίων, μέσα από διαδρομές διαβαθμισμένης δυσκολίας, ιδανικές τόσο για πεζοπορία, όσο και για ποδήλατα βουνού και 4x4. Παρακάτω

Περγάρι

Όμορφη τοποθεσία λίγο έξω από το χωριό ιδανική για απογευματινό περίπατο. Η διαδρομή είναι βατή μέσα στα έλατα και έχει διάρκεια 45 λεπτά περίπου. Στη διαδρομή κάνουμε μικρή στάση στην βρύση του «κόμη» για να πιούμε δροσερό νερό και συνεχίζουμε αριστερά στον χωμάτινο δρόμο μέχρι το τέλος του (συνολική απόσταση 1.150μ.). Εδώ θα δείτε, ίσως, το καλύτερο ηλιοβασίλεμα στα βουνά, προσφέροντας μαγευτική θέα με τον ήλιο να χάνεται πίσω από τα βουνά. Από τις κορυφές των απόκρημνων βράχων, βλέπεις από ψηλά να αλλάζουν χρώμα τα ήρεμα νερά της Ευηνολίμνης καθώς «φεύγει» ο ήλιος. Η γαλήνη που σε κυριεύει διακόπτεται μόνο από τους ήχους της φύσης. Διαδρομή κατάλληλη για πεζοπορία, ποδήλατο βουνού και για μοτοσυκλέτες off road. Βαθμός δυσκολίας 1.

Καταρράκτης Kάκαβου

Ξεκινάμε με αυτοκίνητο από το χωριό Κρυονέρια και λίγο πριν την Περδικόβρυση στρίβουμε δεξιά σε ένα καλό χωματόδρομο για περίπου 300 μέτρα όπου σταθμεύουμε. Από βατό και εύκολο μονοπάτι ανηφορίζουμε την όχθη του ποταμού και συναντάμε την πρώτη «γούρνα» όπου εδώ μπορούμε να κάνουμε μπάνιο. Συνεχίζουμε το μονοπάτι με λίγη προσοχή για περίπου 50 μέτρα και φτάνουμε στον καταρράκτη. Η θέα μαγευτική, το νερό κρύο, αλλά οι τολμηροί μπορούν να βουτήξουν. Διαδρομή κατάλληλη για πεζοπορία, ποδήλατο βουνού και μοτοσυκλέτες off road. Βαθμός δυσκολίας 1.

Ευηνολίμνη & Φράγμα

Ξεκινάμε με αυτοκίνητο από το χωριό, διανύουμε 9 χλμ μέχρι την Περδικόβρυση και μετά από άλλα 4 χλμ συναντάμε τη τεχνητή λίμνη του Ευήνου με τα γαλαζοπράσινα νερά και το χωμάτινο φράγμα ύψους 115 μέτρων. Υπάρχει δυνατότητα να κάνουμε το γύρο της λίμνης, μέσα από τα χωριά Αράχωβα και Κλεπά (συνολικά 29 χλμ.) και επιστροφή στα Κρυονέρια.

Γεφύρι του Εύηνου

Ξεκινάμε από το χωριό με αυτοκίνητα 4Χ4 ή με τα πόδια μέχρι το εκκλησάκι των Αγίων Ταξιαρχών στην περιοχή «Καστέλια» (4 χλμ). Βαθμός δυσκολίας 1. Από εκεί ξεκινά ευδιάκριτο κατηφορικό μονοπάτι μέχρι στο καλά σωζόμενο Γεφύρι, στα στενά του ποταμού Ευήνου. Στη συνέχεια, περπατάμε μέσα στο ποτάμι προς Ελατόβρυση για περίπου 15 λεπτά, όπου η φύση φρόντισε να δημιουργηθούν δυο όμορφες «πισίνες» με αρκετό βάθος όπου μπορούμε να κάνουμε μικρές και μεγάλες βουτιές. Βαθμός δυσκολίας 2. Διαδρομή (μέχρι τους Άγιους Ταξιάρχες) κατάλληλη για αυτοκίνητα 4Χ4, μοτοσυκλέτες off road, ποδήλατο βουνού (μεγάλες ανηφόρες –κατηφόρες) και πεζοπορία.

Όρος Ομάλια

Με αυτοκίνητο μετά την διασταύρωση Λάλικας δεξιά, διασταύρωση Ελατόβρυσης και από εκεί δεξιά ανεβαίνουμε στην κορυφή όπου συναντάμε ένα «φυλάκιο». Διαδρομή διάρκειας περίπου 1,5 ώρας, ανηφορική αλλά ταυτόχρονα μαγευτική. Υπάρχει χωμάτινος δρόμος για την κορυφή (κεραίες). Διαδρομή ιδανική για αυτοκίνητα 4Χ4, μοτοσυκλέτες off road και για ποδήλατα βουνού. Η απόσταση από την διασταύρωση μέχρι την κορυφή είναι 7,5 χλμ. και το υψόμετρο στην διασταύρωση είναι 1.340μ. και στην κορυφή 1.680μ.

Όρος Τσεκούρα Α.

Με αυτοκίνητο ή με τα πόδια μέχρι τον «σταυρό» του όρους Φτερόπυργο (πάνω από το χωριό) 1,6 χλμ. και από εκεί ράχη ράχη στο όρος Τσεκούρα. Διαδρομή βατή (4 χλμ.), όμορφη με πλούσια πανίδα και λιβάδια κατάσπαρτα με ρίγανη (διάρκεια 2-2,5 ώρες). Από την κορυφή απολαμβάνεις την θέα τόσο των Κρυονερίων όσο και του φράγματος στον Εύηνο. Το μονοπάτι έχει σήμανση προς την κορυφή από ορειβατικό σύλλογο Ναυπάκτου. Διαδρομή πεζοπορίας μέτριας δυσκολίας (Υψόμετρο 1.732μ.). Μέχρι τα μισά της διαδρομής κατάλληλη και για ποδήλατο βουνού.

Β. Με αυτοκίνητο ή με τα πόδια από το χωριό προς την Περδικόβρυση. Μετά από 1.5 χλμ. συναντάμε πέτρινη βρύση και μετά από 400 μέτρα στα αριστερά ξεκινά σηματοδοτημένο μονοπάτι. Ανηφορικό μονοπάτι που περνά μέσα από παλιές πεζούλες και ψηλά δένδρα. Σε κάποιο σημείο το μονοπάτι γίνεται απότομο και πολύ ανηφορικό. Φθάνοντας στο διάσελο ανηφορίζουμε αρκετά με κατεύθυνση την βραχώδη κορυφογραμμή που φθάνει την κορυφή Τσεκούρα. Η θέα της Ορεινής Ναυπακτίας, των Ρουμελιώτικων βουνών και των τιρκουάζ χρωμάτων της λίμνης του Ευήνου θα σας ανταμείψει. Μήκος διαδρομής 4 χλμ. Χρόνος ανάβασης περίπου 1,5-2 ώρες. Βαθμός δυσκολίας 2.

Λάλικα

Αγροοικισμός πλησίον του χωριού Κρυονέρια. Βατός χωματόδρομος ιδανικός για αυτοκίνητα 4Χ4, μοτοσυκλέτες off road αλλά και για πεζοπορία και για ποδήλατο βουνού μέσα σε πυκνό δάσος. Απόσταση 4 χλμ. Υψόμετρο 1.300μ. Επικοινωνεί και με ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Βαθμός δυσκολίας 1.